HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Photoshop CS5 vs. Gimp

2010.04.01. 10:41 bagoj ur

Nemrégiben Brian O'Neil Hughes, a Photoshop termékmenedzsere egy videót tett fel a Youtube-ra, amelyben nagy mellénnyel harangozta be a CS5 óriási újdonságát, a "content-aware fill" azaz a tartalomtól függő kitöltést. Ennek segítségével például el lehet tüntetni egy fát a képről, illetve a fűben lévő szemeteket egy-egy kattintással, és máris létrehoztuk a tökéletes képet.

A videó megtekinthető itt.

Utóbb tudtam meg én is, hogy az öreg, rozsdás, lenézett Gimp ezt a hatalmas újításként beharangozott funkciót már évek óta tudja, a Gimp Resynthethizer nevű plugin segítségével.

Magyarul nem kell remegve várni a CS5-öt, hiszen kényelmesen letölthetjük a plugint Gimphez, már ma. Vagy egy éve is letölthettük volna, ha lett volna róla tudomásunk.

Gondoltam, ezt hirtelen ki kell próbáljam én is. Nézzük csak ezt a ramaty kis villanyoszlopot a kép közepén és távolítsuk el hirtelen:

Ugye, milyen szép ronda? A plugin feltelepítése után megjelent a Script-fu menüben egy Enhance -> Smart remove selection menüpont. Hasonló, de részletesebb beállításokkal megtalálható ugyanez a Szűrők->Leképezés->Resyntethiser alatt. Nekiestem mindkét lehetőséggel, de érthetetlen módon mindig csak az éggel töltötte ki a villanyoszlop helyét, tehát mintha "kettévágtam" volna a házat. Elkezdtem darabokban, hátha jobban sikerül:

Na ez egyelőre ígéretes, hiszen egész szépen kiszedte a dolgot, mint intelligens mosópor a kakaófoltot. A kémény mellett ugyan van egy kis szemét, de azért nyilvánvalóan nem vártam el egy tűéles átalakítást. Próbáljuk az oszlop maradékát is eltüntetni:

 Hát ez nem nagyon jött be. Próbáltam a Radius-nak mindenféle értéket megadni a minimum 7 és a felajánlott 100 között, de egyik beállítás sem hozott jobb találatot. Ennél még a seam carving is sokkal ügyesebb volt. :-( El kell könyvelnem tehát, hogy papíron még mindig a Photoshop "fest" jobban (szóvicc, érted). Az is lehet persze hogy valamit nagyon nem jól csináltam, de akkor légyszí javítsatok ki, mi lehet a hiba?

UPDATE: Mint alább is láthatjátok, Rhen-nek sikerült simán megoldania az ügyet. Én Gimp2.6.6-tal és a 0.13b verziójú Reshyntetizer pluginnel próbáltam Windows alatt, Ő pedig 2.7.1-es Gimp és a 0.16-os plugin segítségével. Iderakom ezt a képet is.

Nos, ezek szerint csak Windows alatt nem működik a plugin még megfelelően, mivel nincs lefordítva a legújabb verzió. Elég pech, mivel a Photoshoppal nyilván Windows alatt kellene versenyezni. Mivel nem igazán tudom, Windows alatt hogyan lehet lefordítani ezt a plugint, pillanatnyilag nem tudok segítani magamon. :-(

Köszönöm szépen, Rhen!

6 komment

Címkék: photoshop grafika fill versus gimp képjavítás content aware resyntethizer

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr991886346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rhen 2010.04.01. 20:21:31

nekem elsőre ilyet adott: indafoto.hu/rhen/image/7350579-09656995/user
radius 7-el.
szerintem valamit nagyon nem jól csinálsz, ha ez a legjobb képt amit kapsz.
mondjuk a kémény szélét gondoltam, hogy nem találja ki maga, hogy hol van és valami maszat lesz a széle, de a tetővel, éggel, fallal szépen megbírkózott.
szerintem a CS5 se csinálta volna sokkal jobban, nem hiszem, h odafestette volna a kémény másik felét.

bagoj ur 2010.04.01. 20:45:46

@rhen: Ez nagyon szuper! Milyen beállításokkal csináltad, és hányas gimppel?

rhen 2010.04.01. 20:49:54

gimp 2.7.1
resynthetizer 0.16-1
ubuntu 9.10
a beállítás meg mint említettem, 7es radius.
az oszlopot meg egyszerű téglalappal jelöltem ki, csak a néni fejénél módosítottam, h ne lógjon bele a kijelölésbe, mert akkor úgy jár mint a kémény. :)

csarlee 2010.04.02. 07:21:23

Mondjuk, Rhen képén is elég gáz a kémény bal fele... De ha azt nézem, hogy egy ingyenes alternatívával készült akkor le a kalappal...
Bagoj úr! Windows alól posztolsz? Pfúj!!!! :-)

bagoj ur 2010.04.02. 08:54:00

@csarlee: Melóhelyről nyomtam, Gimp portable rulez :-) A kéményről meg annyit, hogy ha a magic wand-dal jelölöd ki és nem egy téglalappal, valószínűleg itt is szebb lesz az eredmény; illetve a Photoshop sem tudná szerintem visszahozni jobban, hiszen takarásban volt a kéménynek az a fele.

tomtyi 2010.04.03. 11:47:01

@bagoj ur:
"illetve a Photoshop sem tudná szerintem visszahozni jobban">ehhez talán a Blade Runnerből kellene kölcsönkérni a technikát. :D
süti beállítások módosítása