HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Arch Linux + flash video + nvidia vdpau = kék emberek

2012.05.06. 23:30 bagoj ur

A címben szereplő furcsa matematikai képlet egy konkrét kínom volt nemrégiben. Ugyanis bármilyen flash videot néztem meg, akár Youtube-on, akár máshol, a színek nem voltak a helyükön. A kék és a piros színcsatorna fel volt cserélve, ezért például ha az Avatar filmből néztem részleteket, akkor igen vicces volt, hogy a Navi'-k voltak rózsaszínek és a humánok kékek, nade körülbelül itt véget is ért a vicces rész, mivel más esetekben ez kifejezetten rosszul működött. :-)

Mondanom sem kell, rövid úton betelt a pohár, és utánanéztem, vajon mi okozhatja ezt a fura jelenséget. Az Nvidia kártyához felrakott libvdpau (Video Decode and Presentation API for Unix) függvénykönyvtárat azért hozta létre X Window-hoz a gyártó, hogy a lejátszóprogramoknak a video dekódolását, és utófeldolgozását ne a processzorral kelljen elvégeztetniük, hanem ezt a terhet a videokártya át tudja vállalni. Magyarul HD filmek lejátszásához igen praktikus ezt felrakni. Csakhogy az Adobe amikor a Flash 11.2-es verzióját készítette, valami miatt úgy módosította a kódot, hogy a színcsatornákat felcserélve adja át a vdpau-nak, ezért a videokártya már avatárosan jelenít meg mindent.

Szerencsére elég egyszerű a megoldás, a /etc/adobe/mms.cfg fájlba kell beleírni az alábbiakat (ha nem létezik a könyvtár, létre kell hozni):

EnableLinuxHWVideoDecode = 1
OverrideGPUValidation = 1

Végre tudom nézni Isaura és Leoncio kalandjait, valamint Justin Beiber klipjeit - micsoda megkönnyebbülés! :-))

8 komment

Címkék: linux flash video nvidia probléma arch színcsatorna

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr764492461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomgape 2012.05.07. 16:56:22

Akkor ugye jól értem, hogy a vdpau által kínált hardveres gyorsítást tulajdonképpen kikapcsoltad? :-)

bagoj ur 2012.05.10. 20:28:42

öö nem hiszem, mivel a "hwvideodecode" nekem azt jelenti, hogy hardverből nyomja. Egyébként amikor felrakom a flashplayer csomagot, az Arch is ezt írja:

>> If you have an NVIDIA card that supports libvdpau or Broadcom Crystal HD chips, uncomment EnableLinuxHWVideoDecode=1 from /etc/adobe/mms.cfg.
>> If you run into problems, please contact nVidia or Broadcom along with your system config info / driver version.

Darkcomet 2012.05.11. 08:16:36

Flashvideón jobb klikk, settings, grafikus gyorsítást elől pipa kivesz, és örül. Szerintem ez egyszerűbb. YouTube esetében még átváltás a html5 felületre.

bagoj ur 2012.05.14. 17:11:00

@Darkcomet: Lehet, hogy egy embernek egyszerűbb, de ha teríteni kell 120 gépre, akkor az én megoldásom mégiscsak praktikusabb. :-)

atomgape 2012.05.14. 17:23:45

@Darkcomet: Akkor a "EnableLinuxHWVideoDecode = 1" most kikapcsolja a hw gyorsítást, vagy sem? A neten ezt olvastam róla: "allows flash to use vdpau hardware acceleration". Ez nem ugyanaz, minthogy "grafikus gyorsítás off".

Darkcomet 2012.05.18. 22:58:48

@bagoj ur: Ebben igazad van, de erről egy szóval sem írtál a posztban. ;-)

Darkcomet 2012.05.19. 21:23:57

@bagoj ur: Állítólag válaszoltál nekem, legalább is az értesítőt megkaptam, de itt nem látom a kommented. De nem is ez a lényeg.

Ez a bizonyos 11.2.202.235-1 flash plugin valami spec Archos cucc? Az Adobe weboldalán csak a síma 11.2.202.235-es van. Lebányásztam a 11.2.202.235-1 verzióból egy rmp-t, de a tartalma ugyan az, mint ami az Adobe oldalán van. Ezzel nekem viszont semmit sem javult a helyzet Opera alatt, a Chromeba meg ugye gyárilag beágyazott cucc van. Ő se mondta, hogy lenne újabb verzió a flash playerből.

bagoj ur 2012.05.22. 19:54:23

@Darkcomet: Sajna nincs még új verzió. Szerintem ez egy spec verziószámozás Archéknál.
süti beállítások módosítása