HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Kedvenc Gnome Shell kiterjesztéseim

2012.09.20. 20:41 bagoj ur

Jó dolog a Gnome3, a Gnome-shell elég stabil és gyors, bár bevallom, elég sok memóriát eszik. Még jobbá tehető az ún. extension-ök segítségével, amelyek az alap funkcionalitást egészítik ki, vagy változtatják meg.

Elöljáróban javaslom a gnome-tweak-tool telepítését, ha még nincs fent; ugyanis nem csak a gnome-shell kiterjesztések, hanem egyéb gnome3-mal kapcsolatos beállítások is kényelmesen kezelhetők ezzel.

gnome-tweak-tool.jpg

A telepítés a weboldalról nagyon egyszerű, igen hasonló a Firefox kiterjesztések felrakásakor megszokotthoz:  egyszerűen az ON-OFF gombra kattintunk, és egy megerősítést követően már fel is telepítődik a kis programocska. (Megjegyzés, hogy ehhez szükséges a "Gnome Shell Integration" plugin a Firefoxhoz, ami Arch alatt alapból felkerül.)

Megjegyzés: Ezek a kiterjesztések a gépünkön a saját home könyvtárunk alá a .local/share/gnome-shell/extensions könyvtárba kerülnek.

5. System Monitor applet

Sokan szeretik látni a rendszerük pillanatnyi állapotát. Pontosan ezt kapják egy látványos, bár kissé túlságosan sok helyet foglaló menü képében.

gnome-system-monitor-applet.jpg

A Gnome3 előtti világban lévő működést állít vissza ez a hasznos kis kiterjesztés, ugyanis nekem kissé kényelmetlen, hogy az alt-tab-ra megjelenő alkalmazás-listában csoportosítja egy alkalmazás ablakait és azt elég nehézkesen lehet előhozni. Persze működik az egy alkalmazás ablakai közötti váltás az Alt+0 segítségével, de az meg nem vált az összes között, szóval kényelmetlen. A legjobb, amit találtam, az kicsit talán túl látványos, de nekem éppen megfelelő, a képernyőmentésen látható, hogy hogyan néz ki.

coverflow.jpg

3. Apps Menu

Én elégedett vagyok a Gnome-shell overlay módjával, de van akinek hiányzik a Gnome2 start menüje; ezt a funkciót hozza vissza a kiterjesztés. Esetleg ehelyett az Axe menu is használható, ha valakinek jobban tetszik.

applications-menu.jpg

2. Window List

Olyan őskövületek számára készült, mint én vagyok - a task bar-ra visszarakja az alkalmazáslistát, ugyanis alapértelmezésben csak az overlay módban (Super billentyű leütése után vagy az egeret a bal felső sarokba húzva) látjuk a futó alkalmazásokat (igaz, ott legalább bélyegképként).

1. Alternative Status Menu

Érthetetlen módon a Gnome3 alatt nincs "kikapcsolás" és "újraindítás" menüpont, csak "felfüggesztés" és "kilépés". Nem lehet tehát simán kikapcsolni a gépet a felhasználó menüből (azaz pontosabban az Alt billentyű lenyomására előbukkan a kikapcsolás is, de lusta vagyok/mindig elfelejtem), kivéve ha ezt gyorsan feltesszük. Azonnal felteendő. :)

Szólj hozzá!

Címkék: linux gnome alkalmazások arch kiterjesztések gnome3 extensions

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr654719275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása