HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Nincsenek normális Opensource játékok?

2008.03.25. 11:16 bagoj ur

A hosszú hétvégén eszembe jutott, hogy ki kéne próbálni a Lincity nevű játékot, amiről már sok helyen olvastam jókat, kb. olyan hangzatos szavakkal, hogy "a SimCity méltó utódja" stb. Nagy várkozásokkal raktam fel, és teljesen megütköztem rajta, majd 10 perc múlva le is töröltem gyorsan. Hát ez egy kis rakás.... ezek után úgy gondoltam, hogy körbenézek olyan, kizárólag szabadon elérhető játékok után, amelyek túllépnek a pasziánsz bonyolultságán, és nem igénylik más, kereskedelmi játék fájljait (hiszen akkor ugyan "szabadon elérhető", de "játszhatatlan"). Az eredmény kétségbeejtő. Ezt pár screenshottal mutatnám be, amelyeket egy kifejezetten linuxos játékokkal foglalkozó oldalról szedtem le. A helyzet elég szánalmas. Még az arcade/FPS felhozatal azt mondom, egész jó:

Arcade / FPS

  
  
  

Amiket érdemesnek találtam kipróbálni a jövőben (milyen érdekes, nagy százalékuk az Id Games szabaddá tett játékmotorjára épül):

5.56mm full jacket
Alien Arena 2008 - Ezt ki is próbáltam; de nem tetszik. Túl steril, túl gyors.
Alien Swarm
Alteria
America's Army - Special forces - az Amerikai Hadsereg reklám játéka. Asszem, csak multiban játszható

Armagetron - A Tron-ból ismerős biciklizős kiejtős
Automanic - Autós, rallizós, egymást széttörős
Assault Cube - Ismét egy lövöldözős...

Stratégiai

Na ez különösen fájt. Főleg, mivel eredendően stratégiait kerestem...

  
  
  

Nagyon randák és főleg játszhatatlanok. Persze mindenhez hozzá lehet szokni, de miért van az, hogy a legtöbb kereskedelmi játéknál nem kell használati utasítást olvasnunk, egyszerűen minden ott van kéznél és tudjuk, mit kell tenni?

Amit tesztelni fogok (eredmények később):

FreeCiv - bár nem voltam nagy Civilizations rajongó, de ez legalább kinéz valahogy
FreeCol - Ha már Civilization, kipróbáljuk a Colonization klónt is...
Glest - nem túl szép, de hátha legalább jó!
Globulation - kissé furán néz ki, de lehet jó is
Pioneers - Catan telepeseinek PC-s változata
BOSWars - nagyon csúnya és játszhatatlan (ez nem az én véleményem, hanem Atomgape-é :-) )
Mars, Land of No Mercy
NetPanzer
RRGBIS (jópofán néz ki, de nem derül ki, hogy milyen a játék... :-)
Spring
TA3D
UFO2000 - Na ezt nem bírtam működésre bírni, egyébként az X-COM multiplayeres (!) klónja lenne
UFO:AI - Ez is egy XCOM inspirálta klón - kipróbáltam, nem jó. Először is a Geoscape grafikájával volt valami hiba, a fél Föld nem látszott mert valami memóriában maradt szeméttel lett feltöltve. A csapat/hajók felszerelésénél néhány dolog feleslegesen túl bonyolult, míg a havi költségek számítása túl egyszerű. A földi harcban az Alienek túl jók, legenyhébb fokozatban is. Egyszerűen nincs kiegyensúlyozva a játék, még rengeteget kéne tesztelni.

Ja, nehogy félreértés legyen: Én nem várok ingyen szuper grafikát, és hajlandó vagyok fizetni egy jó játékért, de úgy érzem, rengeteg projektnek el sem kellett volna kezdődnie, mert annyira szánalmas az eredmény. Egy játéknak elsősorban vonzónak kell lennie, és jól kezelhetőnek - a legtöbb OSS az első ingerküszöböt sem tudja meglépni, nemhogy a másodikat...

2 komment

Címkék: játék opensource ingyenes

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr100612270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.03.26. 01:26:28

"Nagyon randák és főleg játszhatatlanok. Persze mindenhez hozzá lehet szokni, de miért van az, hogy a legtöbb kereskedelmi játéknál nem kell használati utasítást olvasnunk, egyszerűen minden ott van kéznél és tudjuk, mit kell tenni?"

Látom te nem a Geforce10000 korábból jöttél, akármennyire is tagadod. Őszintén szólva a mai kereskedelmi játékok nagyrésze kukában való (és pont olyanoktól, mint a nagy EA, amely a játékgyártók Microsoftja lett az évek során), mégjobban, mint az általad felsoroltak. A grafikán kívül szinte semmire sem ügyelnek, arra viszont nagyon (tisztelet a kb. 2% kivételnek).

Battle for Wesnoth szerintem például nagyon jó. De a listád is hiányos, pl. FPS-ek: Tremolous, Warsow, OpenArena, Nexuiz (utóbbi Q1-es motorral a legjobb kártyákat is térdre tudja kényszeríteni). America's Army nem open source, de már Linux-os verziója sincsen régen.

A világ egyik legjobb repülőszimulátora a FlightGear, kb. 10 év után lett 1.0-ás. Vagy ott van a Torcs nevű autószimulátor, mellyel én órákat szórakozok (szintén 10 éve fejlesztik folyamatosan, oktatáshoz is használják, lehet benne ai-t programozni).

A kinézet csak egy dolog a játékban, hangulat nélkül sehol nem egyik játék sem. Talán pont ezért létezik még a Dosbox is, mert érdemes elővenni a régieket is.

Ne haragudj, de eddig olyan jól összeszedetten írtál a dolgokról, most meg nagyon elkapkodtad szerintem.

bagoj.ur 2008.03.26. 09:59:40

Hát, ez most így sikerült... :-) Ismerem az összes játékot, amit felsoroltál de a Warsow-Openarena-Nexuiz vonalból pont a hangulat hiányzik nekem. A Torcs lehet, hogy hangulatos, de nálam nem éri el a Need for Speed Porschés részének színvonalát (egyébként a szimulátorokról még nem is írtam). A Battle... szerintem akkor is csúnya, és egy csúnya játékkal nem fogok elkezdeni játszani (ergo a gyártóknak valamennyire igaza van azzal, hogy a grafikát tuningolják, amíg lehet, és majd valamikor ráfekszenek a hangulatra is).

Kedvenc játékaim egyébként: DoomLegacy/gzDoom, XCOM, Maniac Mansion/Day of the Tentacle/Sanitarium/Syberia/The Longest Journey, Need for Speed Porsche Unleashed. Ezek szerint régivágású vagyok? :-)
süti beállítások módosítása