HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Linux a mellényzsebben #2

2008.02.22. 21:25 bagoj ur

Túl vagyok egy-két dolgon szerencsére. Amit eddig sikerült abszolválni, dióhéjban:

1. Ubuntu minimal install; X beállítása; icewm felrakása (eddig elég egyszerű)

2. Feltettem gyorsan egy firefoxot, hogy tudjak mivel böngészni. Megnéztem, hogy a midori (ami azon felül, hogy egy japán likőr, egy webböngésző is) hány csomagot szeretne feltenni, illetve ugyanezt a ff-ra. Előbbi 51 megát, utóbbi 54 megát akart felpakolni és körülbelül ugyanannyi (sok) csomagot - mivel a ff-ot legalább ismerem, ezért inkább azt húztam le, hiszen sok előny nem lett volna a midoriból. De amúgy azt is megnézem, mivel az másik html renderelő motort tartalmaz, azaz esetleg lehet, hogy jobban vagy rosszabbul, de mindenképpen másképp jeleníti meg majd az oldalakat.

3. Kipróbáltam az lxpanelt. Sajnos ez újabb csalódás, teljesen vacak. Le lehet tölteni .deb (azaz bináris) csomagot is, de abban az ikonok nem látszottak jól, egészen pontosan, mint kiderítettem, az SVG típusú ikonjait nem jelenítette meg. További probléma volt, hogy ha rákattintottam a hálózati ikonra, akkor azonnal segmentation fault. Fogtam magam gyorsan és lefordítottam forrásból, hátha a Hardy kényeskedik, még készítettem is belőle egy .deb csomagot; de sajnos ugyanaz volt a helyzet. Mivel közben kiderült, hogy az icewm panelja is tud system tray-t, egyelőre hagytam a fenébe.

4. A pcmanfm (szintén forrásból raktam fel, és szintén gyártottam belőle .deb csomagot) viszont igen nagy optimizmusra ad okot; egyelőre nagyon stabilan és gyorsan működik. Elsőre megtetszett.

5. Megnéztem a wicd nevű hálózati (vezetékes és vezetékmentes) hálózatmenedzsert, az viszont nem igazán tetszi. A binárist nem lehet letölteni (nem működik a weboldal), a forrást le tudtam szedni, de azt meg nem tudtam elindítani. Másrészt mert az egész egy kicsit fura, mindenféle szkriptekből összerakott képződmény. Még dolgozom rajta, de nem szimpatikus.

Közben eszembe jutott, hogy grafikus bejelentkező felületnek a régen jól bevált slim-et fogom alkalmazni. Folytatása következik...

1 komment

Címkék: linux mini x ubuntu

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr23612256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagoj.ur 2008.02.24. 23:11:15

A slim-mel kapcsolatban: Kicsit szórakoztam azzal, hogy próbáltam belegyártani egy shutdown és reboot gombot, de ez az Xlibs kicsit "érdekes" - lehet hogy én toltam el valami, de akárhol nyúltam bele a kódba, mindig az lett a vége hogy nem töltődött be semmi, csak a puszta X (na ilyet sem biztos, hogy minden linuxos látott már, hehe). Egyelőre inkább az icewm menüjét okosítottam fel, hogy legyen benne hibernate, meg shutdown, meg halt, meg logout, meg lock screen.
süti beállítások módosítása