HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Ubuntu frissítés 10.04-ről 10.10-re

2010.09.19. 11:41 bagoj ur

Ezt a postot elfelejtettem élesíteni 30-áig... mivan, öregszem? :-(

Ma megléptem a frissítést a béta Maverick-re. Sok érdekes dolgot nem tudok írni, mindössze ennyi feladatom volt:

Alt + F2, és "update-manager -d"

Ezek után OK-t nyomtam, mivel letiltotta a nem-Ubuntu tárolók elérését, majd átnéztem, mely csomagok nem támogatottak többé a Canonical által, miket fog eltávolítani, milyen új csomagok érkeznek, és melyek fognak frissülni.

Áldásomat adván a dologra, az Ubuntu-törpék elkezdtek dolgozni a háttérben. Két kérdést kaptam ezután: Újraindítsam-e a glibc frissítésben érintett démonokat (igen), és hogy eltávolítsa-e a már nem szükséges csomagokat (igen).

Ezután kérte a gép újraindítását, amelyet meg is tettem. Az alábbi látvány tárult elém:

Egy újabb unalmas nap az Ubuntuval, semmi érdekes nem történik...

4 komment

Címkék: linux ubuntu 10.10

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr152307024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kino 2010.10.11. 23:59:30

francba, uncsi egy rendszer :(
lassan már egy blogbejegyzésre sem érdemes a frissítés...

mengyan 2011.10.03. 17:31:54

Szia!

Kicsit off topik leszek, de nem találtam sem témába vágó cikket, sem PM-re lehetőséget. Mivel Ubuntu 10.04-ről van szó, ezért választottam ezt a cikket, mert úgy-ahogy érintve van. Van egy Ubuntu 10.04 LTS-em egy mini-ITX-es gépen, amit elsősorban arra használok, hogy távolról elérjem vele a Windows XP-t. Tudom, szentségtörés, de megvan a maga ok, ami elsősorban bizonyos programok csak windows alatti elérhetőségében keresendő. De hogy a lényegre térjek, amikor bejelentkezek távoli asztalra rdesktop-pal, akkor bizonyos billentyűk, billentyű kombinációk nem működnek, hiába adom meg a -k hu-t. Azt már sejtem, hogy a /usr/share/rdesktop/keymap/hu (remélem, jól írtam emlékezetből) fájlban lehet a hiba. Hogy tudok beletúrni, stb. Eléggé gáz, hogy bizonyos billentyűk nem működnek. Pl a teljes numerikus billentyűzet, gondolom a NUM LOCK miatt. De a CAPS LOCK sem működik, csak az Í-nél. Elég sokat gépelek rendszámokat, pl, és ahhoz nagyon kell, de az Í-re van hozzá legkevésbbé szükségem. :-) Viszont máshoz kell, tehát nem tudok lemondani róla. Ezen kívül lehet még pár billentyű, de még nem tapasztaltam meg a hiányát. Szóval teljes 105 gombos magyar billentyűzetre lenne szükségem, mint ha ott ülnék az XP-s gépnél.

bagoj ur 2011.10.27. 21:39:16

@mengyan: Tényleg sajnálom, de nincs időm segíteni és a blogot is abbahagytam. Próbáld meg a HUP (www.hup.hu) fórumain!

Minden jót,
Bagoj

mengyan 2011.10.28. 10:43:57

@bagoj ur: Megoldódott, mégpedig a hup.hu ubuntu fórumán. Az volt a baj, hogy CAPS LOCK alapból tiltott az rdesktopban. A numerikus billentyűzet pedig "gyógyegér" üzemmód (az egeret mozgatta) miatt nem volt. Azt viszont sajnálattal hallom, hogy abbahagytad a blogot. Azért bízom benne, hogy időhiányod pénzbőséggel jár együtt. Minden jót, és remélem, egyszer még folytatod.
süti beállítások módosítása