HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Képernyő mentés - mini szkript

2012.06.10. 21:47 bagoj ur

Az alábbi kis egysoros nem is nevezhető szkriptnek. Azért készítettem, mert (mint az közismert) Gnome 3-at használok és Arch Linux alatt nem telepítődik fel függőségként például a gnome-screenshot nevű alkalmazás. Azt gondoltam, nekem erre nincs is szükségem, viszont az jó, ha a print screen megnyomására történik valami. Nem kívántam átírni az alapértelmezett forróbillentyű beállításokat, így a szkriptet /usr/bin/gnome-screenshot néven mentettem el:

#!/bin/bash
import -window root ~/screenshot_$(/bin/date +%Y%m%d%H%I%S).jpg
Nem túl sok, igaz? Magyarázat:

A date parancs kimenete paraméterezhető, megadható hogy a dátumot és időt milyen formátumban írja ki. Itt éppen ÉÉÉÉHHNNÓÓPPMM formátumban íratom ki, további lehetőségekért ajánlom a man date olvasgatását, határozottan idegnyugtató.

Az import nevű parancs pedig az Imagemagick csomag része, amely nekem speciel az Inkscape miatt települt fel és jó, hogy van.

A fenti egysoros tehát a home könyvtáromba rakja el a képet, screenshot_<aktuális dátum és idő>.jpg néven (és formátumban). Egyszerű, de hasznos.

Szólj hozzá!

Címkék: linux egyszerű szkript terminal képernyőmentés

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr984577549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása