HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Linux a mellényzsebben

2008.02.19. 21:46 bagoj ur

Van ez a jó kis Asus Eee PC, ami nekem most nagy mániám (nem azért, mert venni akarok, hanem mert kollégám vett). Linux fut rajta, és igen impresszív, hogy 15-20 másodperc alatt bebootol. Úgy gondoltam, hogy egy öreg PIII-as laptopon (amely processzorteljesítményre megegyezik az Eee-vel, bár csak fele annyi RAM van benne, ráadásul egy régi 20G-s laptopvinyó) hasonló teljesítményt elérni remek kihívás lenne. Mivel a Xandros is Debian alapú, meg az Ubuntu is, ezért úgy gondoltam, hogy Ubuntu-alapon is el lehetne érni a következőket:

1. Minimal install
2. X + icewm felrakása
3. Az icewm tálcájának letiltása, majd az lxpanel telepítése (szerintem valami ilyesmit használhat az Eee is; nagyon jónak és gyorsnak néz ki, vannak hozzá rendes appletek, meg system tray is, mégsem kell hozzá más csak GTK+2)
4. Kinézni, hogy az Eee mit használ a különféle médiák automountolására, és azt feltenni
5. Egy egyszerűbb network-managert feltenni annál, mint ami a gnome-ban van
6. Gpicview, Geany, Flock (jó, ez nem éppen lightweight), Thunderbird vagy Claws, PCManFM
7. Meg kéne nézni, hogy Pidgin, aMSN, Gimp, Openoffice kíván-e valami extrát a GTK+-n kívül, remélem nem
8. Az egészre valami egységes kis köpenyt húzni (gondolok itt a skinre)

...még amilyen alkalmazásra szükségem van és most itt nem jut eszembe.
A lényeg, hogy ezen a laptopon nem lehet több a boot ideje, mint 40 másodperc. Ha kell, kiirtom a fél upstartot is hozzá... na, nekem most épp ez a balesetem. Ha meglesz, dobok fel tutorialt. Kinek hogy tetszik?

8 komment

Címkék: linux mini ubuntu

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr18612254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagoj.ur 2008.02.20. 08:33:29

Hmmm, lemértem és a minimál rendszer boot ideje 35 másodperc. Kezdek aggódni a kudarc miatt. Majd még beszámolok.

bagoj.ur 2008.02.20. 10:22:51

Kezd tisztulni a kape. Kiderült, hogy az Asus írt egy saját init-et (ez az program, ami minden mást indít a linuxon, a PID-je 1), és az azért gyors, mert mindent megcsinál a C erejével, amit amúgy a system V (vagy upstart) init szkriptek csinálnának. A rossz hír, hogy az Asus nem adja ki egyelőre a forrást. A jó hír, hogy fejlesztés alatt van egy az alapján, néhány opensource-hívő által. Könnyen elképzelhető, hogy betesztelem én is. :)

Gergő 2008.02.23. 17:47:00

Mi értelme van ezekkel foglalkozni? Bagoj, ha ennyire ráérsz, miért nem csinálsz valami hasznosat is? Rakd fel az XP-t, az elindul harminc másodperc alatt.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.02.24. 05:42:03

@bagoj.ur:
LXDE-t ismered? Hasonló felszereltség (pcmanfm, icewm, a panel is ugyanaz).
Esetleg Openbox-szal is meg lehetne próbálni.

Amúgy a bootidőt addig számítod még elérkezel a bejelentkezőképig vagy amikor már beléptél?

bagoj.ur 2008.02.24. 19:25:56

Gergő: bocs, de ilyesmire én nem érek rá.

evenorbi: Ismerem az LXDE-t, ugyanaz csinálta a projektet, aki a pcmanfm-et is írta; csak sajnos az egész LXDE projekt eléggé haldoklik. Volt egy livecd-s ISO-juk, azt már nem lehet letölteni, csak annak egy újabb változatát a pud-linux.sourceforge.net/ -ről. De a screenshotok alapján az nekem nagyon xfce-nek tűnik, amit én nem szeretek valami miatt...

A bootidőből mindkettőt számolom; és külön mérem, de most először csak a bejelentkezőképig mérem a dolgot. (Úgy gondolom, a felhasználók is így mérnék.)

osliner 2008.03.15. 15:47:01

jo kis projekt lesz, kivancsi vagyok.

zoltan · http://www.linuxempire.hu 2008.11.11. 16:30:06

@bagoj: LXDE nem haldoklik, csak belassult, mivel egyszem emberke gyúrja a kódot. Egyébként ha félelmetesen gyors rendszert szeretnél, akkor próbálkozz csak ablakkezelővel - és ne desktop environment-ettel. vagyis DE-vel. Magyarán valamilyen *box, önjáró alkalmazások, XDM vagy Slim. LXDE néhány komponensei pl. lxappearance - gtk témacserélőnek tökéletes - és szügséges. Panelnek javaslom nem az LXpanelt, hanem a pypanelt.... de Urukurama openboxos blogja sokat segíthet neked ebben.

bagoj ur 2008.11.21. 17:26:18

@zoltán: Én próbálkoztam a slim grafikus bejelentkeztetővel, de elég rosszak a tapasztalataim. Bizonyos esetekben a gdm-nél is lassabb, hiába nagyon kicsi amúgy. Ráadásul az, hogy a halt-hoz és a reboothoz be kell gépelni a usernévhez, hogy "halt" meg "reboot", az elég vicces. És ráadásul jelszónak meg kell adni a root jelszót, ami Ubuntun nincs alapból és ezt én így tartom jónak. Szóval Slim teljesen kiesett nálam.
süti beállítások módosítása