HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Kicsi zenelejátszók: Clementine

2010.05.17. 20:59 bagoj ur

Keresek, keresgélgetek. Szeretek zenét hallgatni, emiatt szinte folyamatosan megy valami, de a totem hosszútávon nem az igazi, béna a kezelése; a rhythmbox túl lassú és a kezelés szintén kicsit nehézkes, a banshee és exaile teljesen ugyanaz a kaptafa. Windows alatt ott a foobar2000, mint A Tökéletes Lejátszó (legalábbis nekem). Gondoltam, itt az ideje megnézni a trónkövetelőket. Ezekről szoktam mondogatni, hogy a verziószámuk általában 0.5, de biztosan 1.0 alatt van, már bennük van a stabil és normális használathoz szükséges összes funkció, és emellett még mindig kicsik és gyorsak.

 Clementine 0.3

"Klementina, úgy várlak.." - szól a nóta, naná hogy kipróbáltam a dallamos nevű zenelejátszót. Mivel egyáltalán nem néztem utána, hogy ez mi is pontosan, meglepődve láttam, hogy a QT4-et húzza magával, tehát ez egy modern QT-s alkalmazás. Az elindításkor még jobban kitágult a szemgödröm, ugyanis kísértetiesen hasonlít ez a lejátszó egy másikra. A weboldalon ezek után elolvastam: Ez a nagynevű Amarok zenelejátszó 1.4-es verziójának forkja, amelyet portoltak QT4-re. Aha!

Összefoglalva tehát, a Clementine elsősorban azoknak való, akiknek jobban tetszik a régi Amarok, de már váltottak QT4-re.

 

A szükséges csomagok telepítése egy alap Ubuntu 10.04-re összesen 30,9Mb-et foglalt, a progi indulás után 7,8Mb-ot foglalt a memóriából. Miután betöltöttem 800Mb-nyi mp3-at (121 darab fájl), akkor a foglalás 19Mb-ra hízott. Ez lényegében semmi komoly, és a lejátszóra sem tudnék nagyon komoly kritikát mondani, egy kivételével: Az MR2 Petőfi Rádió playlistjét (sima .m3u) nem tudta megnyitni. Tetszett a bal alsó sarokban a "Files - Radio - Library" fülecske-sor, a fájlböngésző és a library együtt ugyan kicsit túlzásnak tűnik elsőre, de határozottan nem rossz. A netes rádiókat is le tudta játszani gond nélkül, van benne last.fm támogatás de azt nem próbáltam.

A processzor-igényről... nos, egy Virtualboxba telepített Ubuntuban is kipróbáltam, és kiderült, hogy a zenelejátszást úgy már nem tudja abszolválni, 100%-ra tekerte a processzorát és a hang csak a számok elején nyekken meg egy tizedmásodpercre. (Hozzátenném, hogy van olyan lejátszó, aminél nem volt ilyen problem, majd írok róla!).

A fájlok megnyitásánál egy apró butaság van: ha a bal alsó "Files" fülecskén böngészek, akkor lehet könyvtárat hozzáadni, ha pedig a "Music" menü megnyitása alól, akkor csak fájlokat lehet hozzáadni, könyvtárakat nem. Miért van ez vajon?

Sok rosszat nem tudnék mondani tehát, egészen reszponzív lejátszó, klassz a fájlböngésző, pár apró dolog még nem tökéletes. A fájltípusok támogatásának csak a gstreamer tudása szabhat határt, ha feltesszük az összes gstreamer plugint, akkor lényegében mindent meg tudunk nyitni. Aki KDE-t használ, vagy a QT4 már fent van, próbálja ki!

Szólj hozzá!

Címkék: linux zene kde ubuntu lejátszó qt clementine

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr762011264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása