HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Linux a mellényzsebben #3

2008.02.23. 17:31 bagoj ur

Újabb hírek a wicd és slim felől: A wicd binárist végülis sikerült letölteni a sourceforge-ról, és bár le kellett szedni hozzá egy kisebb rakás python modult, egyelőre működni látszik, legalábbis a vezetékes hálózattal jól bánik. A wirelesst megpróbálom, ha kapok kölcsönbe egy PCMCIA-os kártyát... sajnos a PIII laptopokba még nem gyakran raktak ilyeneket.
A másik, hogy a slimet sikerült lefordítani problémamentesen, és egy érdekes dolgot kivéve jól működik. Sajnos ez az "érdekes dolog" némi kódolást igényel. Ugyanis a shutdown/reboot kérdését úgy oldja meg, hogy egyszerűen a felhasználó neve helyére be kell gépelni, hogy "reboot" vagy "halt", és a jelszónak a rendszergazda jelszavát kell megadni. A probléma ott kezdődik, hogy az Ubuntu filozófiája nem az, hogy rendszergazdaként lépkedünk be, hanem csak akkor lépünk elő adminisztrátorrá, amikor igazán szükséges. Emiatt a root felhasználóval be sem lehet lépni, a jogosultság-emeléshez a saját jelszavunkat kell megadni. Tehát a slim nem igazán tud ezzel együttműködni. Megoldható, hogy a root beléphessen, de nem akarom. Valószínűleg inkább gyorsan ráteszek egy shutdown és egy reboot gombot a felületre, ami esetleg témázható is lesz netalántán. Ehhez viszont nagyon rá kéne érni... meglátjuk.

Egyelőre ott tartok, hogy bebootol a csoda, elindul a GUI felület, a kilépéshez viszont konzolból kell kiadni a halt/reboot parancsot.

Szórakoztam még az icewm beállításokkal; egész ügyes kis program. Ha elkészülök a beállítófájlokkal, természetesen azokat is közzéteszem majd valahol.

6 komment

Címkék: mini linux,

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr83612257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szucsjoee · http://szucsjoee.blog.hu 2008.02.23. 17:36:54

Én már csak arra vagyok kíváncsi, hogy jelen pillanatban mekkor a kész rendszer?

bagoj.ur 2008.02.23. 17:41:46

Ha rövid helyzetjelentésre vágysz: Jelenleg nagyjából 1Gb a foglalás, amiből majd lejön kb. 100Mb, ha már nem kellenek a fordításhoz a fejlesztői csomagok. A boot idő még mindig olyan 40 mp, egyelőre nem foglalkoztam még vele.

szucsjoee 2008.02.23. 17:42:49

Hm akkor még vannak kisebbek :-)

bagoj.ur 2008.02.23. 17:44:09

Hát, nem a legkisebbet akarom előállítani, hanem a leggyorsabban bootolót, amiben minden benne van, ami nekem kell; azaz egy olyat, amit egy gnome-hoz szokott ember sem rúg el magától.

bagoj.ur 2008.02.24. 23:05:49

Tovább csiholtam a dolgot. Feltettem pár alkalmazást: Gimp, gpicview, thunderbird, smplayer (hosszas tépelődés után a qt4 miatt), stb. amire szükség lehet. A gpicviewből szintén gyártottam saját .deb csomagot...

A lényeg: egyelőre 46,26 alatt bootol be a login screenig, de még nem csináltam lényegében semmit (a /etc/rcS.d alatt az S70x11-common-t átneveztem S38x11-common-nak, hogy előbb hozza létre az X-nek szükséges fájlokat, és betettem egy általam gyártott, S39slimd nevű indítószkriptet is).
Az egészben a vicces a kernel szüttyögése, ugyanis 29,71-et tölt el indítástól a hardverek felismeréséig. Szóval ez az, ami igen sok. Közben eszembe jutott, hogy az Eee PC hardvere ugyanaz, tehát nyilván akár monolit kernelt is fordíthattak (azaz semmi nincs modulban, ami szintén meggyorsítja a dolgot).

bagoj.ur 2008.02.24. 23:08:11

Ja, azt elfelejtettem: A logintől a használható felületig 6,37 másodperc; szóval az nem ellenfél. Plusz magyarázat az előzőhöz: Azt, hogy az Eee hardvere "ugyanaz", úgy értettem, hogy állandó, tehát nem kell egy általános kernelt csinálni a nyolcvanhétezer féle számítógéphez.
süti beállítások módosítása