HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Előzetes: Hogyan fog kinézni az Intrepid Ibex?

2008.08.27. 12:58 bagoj ur

Régi rigolyám az operációs rendszerek megjelenése, designja. Hogy miért? Mert még egy gyengébb képességű oprendszert is simán el lehet adni a megfelelően kiválasztott, vonzó megjelenéssel. Ez az eladás nem feltétlenül pénzben jelentkezik, lehet ez népszerűségi mutató is.

A megjelenés erőteljesen meghatározza az első benyomást, de legalább ilyen fontos az ergonómia, azaz az egységes és könnyű kezelhetőség, átláthatóság elősegítése. Ha egy vonzó megjelenésű oprendszerről kiderül a későbbiekben, hogy nehézkesen kezelhető, akkor jön a "nem ilyen lovat akartam" feeling, meg az anyázás.

Mindkét felsorolt kategóriában szoktak előzetes terveket, ötleteket elkészíteni egy-egy újabb OS verzió előtt, hogy lássák, a felhasználók mennyire harapnak rá egyes dolgokra (ugyanilyen okokból vannak pl. a gyártók által neves rendezvényeken bemutatott koncepcióautók is, ugyebár). Most utánanéztem az Ubuntu 8.10, alias Intrepid Ibex (azaz "Rettenthetlen kecske") terveinek; hiszen a megjelenő újdonságokról már 1000+1 blog beszámolt, arra én nem fogok kitérni. Jöjjenek viszont a képernyőtervek! Kíváncsi vagyok, kinek melyik tetszik?

Aki nézegetett képernyőterveket, az láthatta, hogy az Alpha3-ban megjelent egy új, a narancsnál szerintem sokkal érdekesebb barna téma, aztán sajnos visszatértek a "jól bevált" narancshoz. Kár. Nekem ez a stílus nagyon bejött.

1. Ami már egy kissé sok

Valljuk be, ami jól néz ki egy weboldalon esetleg, az napi használatban idegesítő is lehet. Ez a véleményem a túl csillogó ikonokról/ablakokról is. Szerintem ez 10-ből maximum 4-es, azt is a sok belefektetett munka miatt.

Az alsó menü még csak rendben van, meg amúgy a Számítógép/Alkalmazások/Dokumentumok/Emberek felosztás felül, de az elképzelés nálam nem annyira nyerő.

2. Kávé, tejjel

A Café Con Leche téma már kicsit emberibb, de valahogy nem igazán áll össze. Legyen öt pont a tízből.

Az a gond, hogy van itt kék, fehér/szürke, meg sötétbarna, ami nekem valahogy nem jön össze.

3. Jó kis sötét

A Good Dark téma alapvetően még nem is lenne rossz, de ez a kontrasztváltás az alapszínek és a felugró menük/ablakok között nekem nem tetszik. A szerző készített egy GDM bejelentkező felületet is, ami egy az egyben a Windows XP másolata... 10/5

4. Izzó kecske :)

Ez a téma végre már olyan, hogy kezd tetszeni. :-) A barnával ez a sárgás szín egészen jól együtt van, és alapvetően meleg hangulatot sugároz, mégis elég sötét ahhoz hogy esténként ne folyjon ki a szemem a sok nézéstől. Ha ezt használnám, akkor a Firefox alapértelmezett háttérszínét is ehhez állítanám (bár lenne ahhoz is téma). 10/7

5. Por es homu vagymuk

A Dust téma tetszett összességében a legjobban. Remélem, bekerül az Ubuntus témák közé, de ha mégsem, én akkor is ezt fogom használni, mert nagyon szép és egységes. A szerző még a Firefoxhoz is készített egy témát, ami igen dicséretes, hiszen egységesen néz ki a desktop, nem olyan összetákolt jellegű a külalak. (10/9)

Szép, nem? És letölthető...

Ami a GDM bejelentkező felületét illeti, én már régóta morgok emiatt, mert annyira lehetetlenül unalmas és nincsenek igazából jó kiegészítű témák sem hozzá. Most sem sikerült semmi különös áttörést hozni, átdolgozták a face browsert (ez az, amikor kis ikonkára egyet kattintva "beírhatjuk" felhasználónevünket); arra is gondolva persze hogy ha túl sok a megjelenítendő kép, akkor váltson vissza a "normál" bejelentkező ablakra.

Nem vagyok elájulva a dologtól... :-(

Mi lesz ezen felül? Némiképp módosított, de nagyon hasonló ikon téma. Talán átkerülnek a Red Hat Liberation betűkészletek. Vannak elképzelések a boot logó megváltoztatására is (nekem legjobban az a végtelenül egyszerű megoldás tetszene, hogy a boot logó az indítás készültségi fokának megfelelően felülről lefelé apránként jelenne meg (tehát progress barként  a logó szolgálna). Ezt használják asszem a Mac gépeken is, akik pedig szintén kölcsönözték valahonnan.

Ennyit a nyálcsorgatásról. :-) Nemsokára valami komolyabbal fogok jelentkezni.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr23635464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DJS 2008.09.03. 11:34:40

Nagyon visszafogottan ítélkezel, szerintem az egyes számú borzalmasan csicsás. A hármas témából meg az én tízéves monitoromon annyi látszik, hogy a bal alsó sarokban van egy lepke, alatta meg egy fehér Options felirat, és akkor még ergonómiáról nem is beszéltünk. De ezek még így is a legnormálisabb témák, teljesen dilettáns borzalmakat lehet találni százszámra, alig akad egy-két téma, aminek nincs valami hibája. A Dust tényleg szép, de az meg nem önálló téma, hanem az OS X egy változata, összevissza keverve más dolgokkal. Az egyetlen igazán jó változtatás szerintem az, hogy a párbeszédablakok meg a felugró buborékok legyenek olyan sötétebb aranysárga színűek, mint a hármasban, az jobban szembetűnő, mint ez a mostani fakó. De ezekre a témákra nem érdemes lecserélni a human témát, ha tényleg valami ilyesmivel fognak kijönni, csalódott leszek.

bagoj ur 2008.09.07. 23:14:24

Nahát látszik hogy OSX-et nem sokat láttam még, mert nekem nem tűnt fel a hasonlóság (régebbi MacOS-t láttam sokat, de azok teljesen mások voltak ugyebár). De akkor nem véletlen, hogy tetszett. :-)

Én örülnék, ha összeállna egy olyan GTK + Metacity + Firefox stb. kombó, ami szép és főleg _egyedi_. Tán egyszer majd rá is szánom az időt némi próbálkozásra.

Pali 2008.09.08. 19:15:31

Szia!

ezeket a tmákat nem lehetne feltenni és úgy megnézni vagy ezek csak képek?


Köszi

bagoj ur 2008.09.09. 11:57:04

Például a Dust témát le tudod tölteni innen:

wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Intrepid/DustTheme?action=AttachFile&do=get&target=Dust+Aurora.tar.gz

Kicsomagolod, bemásolod a home alatt a .theme (vagy .themes?) mappába, és rögtön látja is a téma mánáger. Vagy ha nem akarsz másolni, akkor csak letöltöd, majd a téma mánágernek megadod, hogy új téma hozzáadása.

A többi témát is megtalálod, ha követed a linkeket.

atomgape 2008.09.13. 23:02:36

Én kipróbáltam a Glow Ibexet, de annyira sötét, hogy nem tudtam elég fényesre állítani a monitort hogy lássak valamit. Szóval jó lesz ha nem az lesz az alapértelmezett. Kár, a screenshoton jól néz ki.
süti beállítások módosítása