HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Lassabb az Ubuntus Firefox?

2009.04.28. 23:53 bagoj ur

Találkoztam egy cimborával és mivel most igencsak divat savazni az Ubuntut, elkezdte Ő is nekem nyomni az igét, hogy az Ubuntuban még a Firefox is rosszabb, pontosabban sokkal lassabban indul el, merthogy "a 'zubuntussok valamit átcsinálnak benne". Több se kellett nekem, mivel nem tűnt hosszadalmasnak a dolog, elhatároztam hogy utánajárok. Leszedtem a Mozilla.com-ról egy 3.0.9-es .tar.gz-t és kicsomagoltam a /opt/firefox könyvtárba.

Az mondjuk érdekes, hogy ha a közkedvelt apt-gettel szedem le az Ubuntus Firefoxot, akkor 83 megányi csomagocska csorog le, az "eredetit" választva pedig csak 8,3 megabájtot kell lepattintani a netről, ami kicsomagolva 27Mb lesz. Gyorsan el is indítottam a /opt alóli változatot és valóban fürgébbnek tűnt - nade vajon csak az érzékeim játszanak-e velem, csak akarom hogy úgy legyen, vagy tényleg úgy is van? Nagy segítség ilyenkor a kronométer néven elhíresült mobiltelefon-funkció.

Először is elmásoltam a mappámból a .mozilla könyvtárat, és minden indításkor letöröltem, hogy újra létre kelljen hoznia. Mivel így jártam el, a kiegészítők nem szólhattak bele a játékba, hiszen azokat sem az Ubuntus, sem a Mozillától letöltött ("vanilla") nem használta.

Ezek után minden egyes firefox indításhoz újraindítottam a gépem. Háromszor indítottam el mind a vanilla, mind az ubuntus firefoxot, és amikor bezártam újra elindítottam hogy le tudjam mérni, "melegen" azaz még a memóriából mennyire gyorsan tud újraindulni.

Az eredmény:

 Hideg indítás átlagMeleg indítás átlag
Vanilla11,2 mp2,3 mp
Ubuntus9 mp2,1 mp

 

Látszik, hogy a vanilla enyhén le van maradva - valószínűleg azért, mert első indításkor nem csak egy alap (Google keresős) ablakot nyit meg, hanem egy másikat is, ahol a jogaimmal jöhetek tisztába és egy "Welcome" jellegű oldalt is az arcomba lök.

Mindazonáltal máris megcáfolódott, hogy az Ubuntus lenne a lassabb. Visszamásoltam a .mozilla könyvtáramat, és megnéztem, hogy az extension-ök betöltésével mennyit vesződnek (itt elindítottam az egyiket, utána bootoltam újra, majd ismét ugyanazt indítottam el. Ez azért kellett, mert amikor először rontott rá a .mozilla könyvtárra akkor mindig végigellenőrizte a pluginek kompatíbilitását, mielőtt behúzta őket).

Az eredmény nem igazán tér el: 10,8 mp az Ubuntus és 10,6 a "vanília".

Egyéb tesztet nem dolgoztam ki (pl. bizonyos oldalak letöltése és azok gyorsasága), maradjon meg egyfajta villámtesztnek. A vanilla Firefox-szal kapcsolatban számomra viszont negatívum, hogy a flash plugin telepítés szintén rendhagyó módon zajlik: le kell szedni a .tar.gz-t az Adóbi oldaláról, kicsomagolni és elindítani a telepítőt, megadni neki hogy /opt/firefox - ezek után természetesen szépen felinstallálja. További baki, hogy a telepítés módja miatt a Firefox nem fog megjelenni a programok között (hiszen nem készül firefox.desktop a /usr/share/applications alatt), és a csomagkezelő sem tud róla, tehát bármit szeretnék feltenni amihez kell a FF3, nyavalyogni fog.

Azt hiszem, újabb alkalommal bizonyosodott be, hogy nincsenek csodák Linux alatt sem; és nincsenek mágikusan gyorsabban elinduló szoftverek. Ennek jelentőségét nemsokára remélem, jobban be fogom tudni mutatni.

1 komment

Címkék: linux firefox alkalmazások

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr831064982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomgape 2009.04.29. 09:33:17

Egy apró shellskript, amit időnként futtatva jelentősen felgyorsul a firefox:

for i in $(ls /home/*/.mozilla/firefox/*/*.sqlite) ; do sqlite3 $i "VACUUM"; done

Nem próbáltam, a hupról vettem át (hup.hu/cikkek/20090428/megjelent_a_firefox_3.0.10)
süti beállítások módosítása