HTML

Bagoj úr blogja

Kíváncsi Bagoj befigyel a Linux belsejébe, illetve különféle Linux terjesztéseket próbál ki. Ha jó napja van, scriptet ír Neked.

Friss topikok

Linux a mellényzsebben - fejlemények

2008.03.27. 14:21 bagoj ur

Korábbi postok: [1][2][3]

Nehogy azt gondoljátok, hogy a mini linux tervem elhagyatva pihenget! Egyelőre túl sokáig nem jutottam; annyi van, hogy Ubuntu-alapokon van egy működő, a legfontosabb dolgokat tartalmazó linuxom, ami egyelőre nem bootol gyorsan (a bejelentkező képernyőig), de onnantól már elég jó, és ha mindezt nem egy ősrégi Compaq notin végezném (P3@900, 256M RAM, ezer éves Toshiba 20G-s laptop vinyó), villámgyors is lenne. Csak gondoltam, egy screenshot bátorítást adhat mindenkinek, aki hasonlón töri a fejét. Íme:


Ahogyan látjátok, egész emberi a kinézet. A felhasznált anyagok:

-Openbox, lxpanel (látható, minden lényegeset tud; még a hangerőszabályzót nem tudtam rávarázsolni), lxnetdaemon, lxsession (na ez nagy királyság!), pcmanfm (ahogyan látjátok, szuperül működik a multitab fájlkezelő része, és most már a desktop része is jó, jól kezeli az ikonokat, és jó helyzetérzékeny menüt ad; ez a 0.3.9.9-es verzió éppen)

-Multimédia: Asunder, DeVeDe, gnome-mplayer (csak hogy működjön a playlist rendesen)

-Grafika: Gpicview, Gimp, Inkscape

-System: Hardinfo (na ez egy igen jó progi!), Synaptic

-Internet: Firefox, Thunderbird, Lightning, Skype, Transmission

-Kellékek: Geany, Parcellite, Roxterm, gcalc, XArchiver, rdesktop, gtkam (hogy a fotógépről tudjak importálni)

Még jó lenne egy PDF/eBOOK olvasó, valami irodai alkalmazások esetleg, illetve egy GUI a vnc/rdesktop elérésekhez (lehet, hogy írok egyet gyorsan, mert ami elérhető, annak sajnos annyira erős a Gnome integrációja, hogy rengeteg plusz csomag kellene neki, ezért nem szedtem le).

Nem mondom, hogy az említett programoknál nincs nagyobb tudású, vagy szebb, de ezek mindegyike kicsi és gyors és minden gyakran használt funkciót tudnak, ezért számomra jelenleg a legjobbak.

A boot idő lefaragásnak nemsokára nekilátok (mentés után), amit meg akarok próbálni:

1. Mivel legalább 25 mp-et szöszöl a kernel bootkor, ezért fordítok egy új kernelt, lehetőleg initrd nélkül, aztán meglátjuk, mennyit sikerül gyorsítani.

2. A /etc/rcS.d alatti boot szkripteket össze fogom vonni. Úgy érzem, hogy a bash nem szeret mindegyikre újra és újra ráfutni. Persze szeretjük a modularitást, de valami ügyességet ki fogok erre találni.

3. Ha már a kernelbe és az initbe is sikeresen belenyúltam, akkor jöhet a fastinit... jujjuj!


u.i.: Bocs, hogy bagolyfejekkel helyettesítettem a "tst" usert a screenen, akkor jó ötletnek tűnt... :-) Nem is lenne rossz, ha az arcképem jelenne meg és nem a usernevem... :)))

3 komment

Címkék: mini linux, fájlkezelő, ingyenes, legjobb, képnéző, lejátszó,

A bejegyzés trackback címe:

https://bagojur.blog.hu/api/trackback/id/tr13612272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagoj.ur 2008.03.28. 15:03:25

Joee, egyébként mivel múltkor rákérdeztél a helyfoglalásra; a csak parancssoros telepítés után megnéztem; 716 darab csomagot tesz fel és 588Mb-ot foglal el, és ez csak és kizárólag a parancssor! Komolyan kezdek tűnődni azon, hogy nem az Ubuntu való mini linux előállítására.

evenorbi 2008.03.28. 17:18:42

Szerintem, ha igazi minit akarsz, akkor szerintem a Slackware-el jobban jársz. Én mondjuk csak a Zenwalk-ot nyúztam (ott van olyan verzió, amivel lehet minimálrendszert telepíteni), ami Slackware alap, de marha gyors és a telepítő CD is pl. olyan 580 MB körül van.

pdfolvasó: xpf nagyon könnyű (gtk 1-re épül), és még tud is.

Nem tudom, hogy mennyire vagy mono párti, de a gnome do egy piszok jó program, kereséshez és indításhoz.

bagoj.ur 2008.03.29. 11:14:39

1. A GTK1-et szerintem felejtsük el gyorsan... én semmilyen szoftvert nem teszek fel, ami gtk1-es, legyen az bármilyen jó.

2. Nem vagyok sem a mono ellen, sem vele; nekem az a lényeg, hogy ha felteszem a mono libeket, akkor minden program lehetőleg azt használja és ne kelljen mellette pluszban feltenni a vxwindows, qt/kde, fox stb. toolkiteket; meg főleg python-gtk és perl-gtk izéket. Sajnos manapság iszonyat sokan kezdenek neki python-ban programozni, mivel azzal gyorsan lehet haladni, de én még mindig a c-nyelveket preferálom; és ha lehet választani a c# és a python között, akkor még mindig a c# a nyerő.
süti beállítások módosítása